Monday, September 20, 2010

Cerita pasal kesihatan

salam,.
pagi ini mood nk bercerita pasal kesihatan. lapa ni tadi, makan dulu... lepas tu terfikir pulak pasal makan ni, kalau kurang makan - dapat sakit, kalau lebih makan - pun sakit, salah makan - sakit, dari segi pemakanan aje dah boleh dapat bermacam-macam penyakit. puncanya dari diri kita sendiri.

aku ni pun bukannya sihat sangat. berat badan dah paras dah ni... selalu migrain, stress dan kekadang cepat mengantuk. nasib baik lah ada buat rawatan sikit. kaedah rawatan yang aku pilih ialah dengan berbekam selain memakan ubat-ubatan herba yang terpilih. ada sesetengah dari kita amat takut bila dengar perkataan bekam tu. sebenarnya tidaklah seperti yg kita bayangkan....dulu guna teknik torehan pisau, sekarang ni guna pin/jarum untuk test kandungan gula dalam darah tu. bukannya sakit pun... berbekam ni dah ada sejak dari zaman nabi kita dulu lagi. dalam bahasa Arab disebut Al-hijamah... untuk maklumat lanjut bolehlah lihat laman blog sahabat aku yang sorang ni, seorang ahli herba yang begitu mahir selok belok bekam ni.

beliau juga ada menyediakan perkhidmatan diagnosa penyakit dari pemerhatian tapak tangan dan garisan-garisan di dalam mata kita. ha,... macam ahlil nujum kan? pelik tapi benar, bukan tilikan nujum tetapi pemerhatian teliti dari segi saintifik. aku mulanya pelik juga, tapi setelah diberi penerangan serba sedikit dan ditunjukkan buku2 berkenaan, barulah percaya mengenai kaedah rawatan tersebut. hujung minggu ni nk pi bekam lagi kot....

tinjau-tinjaulah http://ilhamkaryasari.blogspot.com

kesan sampingan tiada. tetapi selepas mendapatkan rawatan bekam untuk pertama kali dah rasa perubahannya. badan terasa sihat, segar, migrain jarang2 datang. supplement? herba habbatus sauda yang telah diproses kepada bentuk softgel. tak payah makan pain killer yang berasaskan morfin tu lagi. kalau tak mencuba memang kita tak akan tahu. kawan2 kalau ada masalah kesihatan bleh la cuba bertanya kepada pemilik blog tu, Pn Faezah. tanya dulu, tak perlu terus bekam. dapatkan maklumat penyakit anda dulu. silap haribulan beliau pun takut nk terima anda sebagai pesakit, dek kerana terlalu banyak penyakit dalam tubuh anda.... jangan tak percaya.... renung-renungkanlah.... aku pun banyak bertukar-tukar maklumat dengan beliau pasal perubatan herba ni.

cuba la ye tinjau-tinjau skit laman blog tu. rugi rasanya kalau tak lihat sendiri...

No comments:

Post a Comment

Komen dialu-alukan

Trio DJs @ Jasin Bestari

Trio DJs @ Jasin Bestari Petronas AAM Cubprix Championship 2017 - Round 6 - Jasin, Melaka Tu dia 3 orang DJ Lamba...