Saturday, September 18, 2010

Hobi dan minat

Mcm2 yg kita buat mengikut hobi dan minat masing2. Ada yg suka memancing, ataupun memang kaki pancing, x kira pagi atau ptg, siang atau malam. Kadang2 sampai x ingat nk balik rumah. Rela berhujan berpanas di lokasi semata2 nk melayan syok nya ikan menarik umpan. Saya pun termasuk golongan tu gak. Hehe. Tapi dh lama x berpeluang memancing dek kerana kerja. Ada lagi bermacam benda yg saya suka. Contohnya, 1-memelihara ayam. Tapi lebih kepada penyelidikan dan kajian. Ada satu eksperimen sedang saya jalankn iaitu penetasan melalui inkubator. Saje suka2, buat inkubator sendiri. 2-memelihara ikan. Yg ni saya sedang cube menjinakkan ikan puyu hingga menjadi manja, ala-ala dolphin gitu. Alhamdulillah dh nampak perkembangannya. 3-penyelidikan herba. Memang ada tempat utk kajian sedia ada spt di institut2, tapi saya nk buat sendiri, dgn lebih mengenali tumbuhan2 tersebut. Ha, pelik kan? Semua nk buat sendiri, mcm bagus aje. Tapi byk lagi sebenarnya. Saya sambung lain masa. Ok...

No comments:

Post a Comment

Komen dialu-alukan

Trio DJs @ Jasin Bestari

Trio DJs @ Jasin Bestari Petronas AAM Cubprix Championship 2017 - Round 6 - Jasin, Melaka Tu dia 3 orang DJ Lamba...