Monday, January 24, 2011

Mancing Jom

hari ni sempat pergi memancing di empangan Durian Tunggal, Melaka
tak sangka pulak dapat ikan sebesar tu/...
kisahnya macam ni, mula-mula nak mancing macam biasa aje lah,
bawak plastik beras 10kg tu, konon cukuplah....
mungkin dah rezeki kami agaknya,
satu plastik tu cuma muat beberapa ekor ikan aje
semuanya besar-besar belaka

yg paling besar sebesar betis... ikan keli jer tu...
belum pun sejam duduk memancing dah kena balik
ye lah, dah lebih dari cukup untuk lauk seminggu...
alhamdulillah....

dah sebulan duk makan ikan hasil pancingan aje ni
ok ler tu, jimat belanja
hati pun senang....
lama jugak tak pergi menjala ni
esok lusa boleh juga ni

menjala la pulak......
boleh buat ikan pekasam
kalau sedap boleh buat banyak
kalau banyak boleh jual
kalau jualan banyak boleh untung
kalau untung banyak.. ... boleh kaya
kalau kaya banyak?
boleh blah!... berangan la pulak dah
ini semua mancing punya fasal ni...

bukannya ape skang ni dah kurang sempat nk meng update blog nie
asik keje keje keje....
selagi tak tutup mata....
rindu pulak kat keyboard ni...
banyak yg perlu diluahkan,..... terlalu banyak nak diperkatakan

1 comment:

  1. salam ziarah.
    seronoknya mancing.. jimat duit belanja rumah :)

    ReplyDelete

Komen dialu-alukan