Thursday, December 30, 2010

Akhirnya ... Nama Malaysia Terpahat di Piala AFF

Salam pertemuan...
seperti berdosa rasanya jika saya tidak mencoretkan sedikit tentang kejayaan pasukan Malaysia menjuarai Piala AFF 2010.  Alhamdulillah, nama Malaysia kini terpahat di Piala AFF sekaligus membuka mata dunia melihat MALAYSIA......

Bukan lah sesuatu yang keterlaluan jika saya memuji semangat pasukan Malaysia yang begitu yakin ketika beraksi di padang.  Sebenarnya sebelum ini saya selalu kecewa dengan persembahan pasukan kebangsaan dan menumpulkan minat untuk menyaksikan bolasepak tempatan.  Tetapi sejak prestasi membanggakan yang ditunjukkan pada Sukan Asia tempohari, saya begitu yakin pasukan kebangsaan boleh digilap lagi untuk lebih bersinar di mata dunia. 

Bukan nak mengkritik, tetapi saya agak kecewa dengan benteng pertahanan yang banyak rileks menunggu bola dan kurang agresif pada satu2 masa. corak pertahanan mungkin perlu diperbaiki.   walaubagaimanapun, TAHNIAH kepada pasukan MALAYSIA yang dengan bangganya menjulang PIALA AFF 2010 ini...... dan semoga pasukan bolasepak kita boleh pergi lebih jauh lagi di masa akan datang....

i love Malaysia....

No comments:

Post a Comment

Komen dialu-alukan

Trio DJs @ Jasin Bestari

Trio DJs @ Jasin Bestari Petronas AAM Cubprix Championship 2017 - Round 6 - Jasin, Melaka Tu dia 3 orang DJ Lamba...